شیوه بازاریابی اینترنتی
شیوه بازاریابی اینترنتی
ازاریابی هر روش تبلیغاتی است که بازاریاب تلاش می کند مخاطب و مشتری را تبدیل به خریدار کند ، اینترنت مارکتینگ پروسه ترویج یک نام تجاری ، محصول و یا خدمات در فضای اینترنت است. تعریف بازاریابی اینترنتی ، تبلیغات آنلاین یک شکل از بازاریابی و تبلیغ است که از اینترنت برای تحویل دادن پیام های بازاریابی تبلیغاتی به مشتریان استفاده می شود یعنی روش هایی برای جذب مخاطب اما در بستر اینترنت. دیجیتال مارکتینگ چیست ؟ دیجیتال مارکتینگ Digital Marketing به استفاده از رسانه های جدید در دنیای تجارت اطلاق می شود که این بازاریابی دیجیتال بسیار به اینترنت وابسته می باشد و نام دیجیتال مارکتینگ را به خود گرفته است ، در واقع می توان گفت به تمام فعالیتهایی که به منظور تبلیغ محصول، خدمات ، برندها و بررسی رفتار مشتری در بستر اینترنت صورت می گیرد دیجیتال مارکتینگ گفته می شود. اگر بخواهیم دیجیتال مارکتینگ را با بازاریابی سنتی مقایسه کنیم ، در واقع برخلاف بازاریابی سنتی ، در دیجیتال مارکتینگ مشتریان بیشترین اهمیت را دارند به همین منظور شرکت ها با استفاده از ابزارهای مختلف مانند وب سایت ، ایمیل ، موبایل ، شبکه های اجتماعی سعی در تحلیل رفتار مشتری می کنند تا تبلیغات خود را در زمان مناسب و بر روی طیف وسیعی از کاربران منتشر نمایند تا در نتیجه بتوانند بهترین بازخورد را دریافت نمایند. استفاده بهینه از تمام این ابزارها در دنیای دیجیتال ، می تواند یک کسب و کار موفق در اینترنت ایجاد نماید ، به عبارت دیگر ، دیجیتال مارکتینگ به استفاده مناسب از ابزارهای دیجیتالی جهت ایجاد معماری و ساختار حرفه ای در بستر اینترنت و گسترش آنها از طریق هدف گذاری و تعیین استراتژی مناسب در این زمینه اطلاق می شود. بازاریابی دیجیتالی فرآیندی مفصل و پرشاخه و برگ است. types of online marketing معرفی تکنیکهای نوین دیجیتال مارکتینگ : برخی از مواردی که به بازاریابی اینترنتی مرتبط هستند عبارتند از : بازاریابی جاذبه ای Inbound Marketing : به جای اینکه فروشنده به دنبال مشتری باشد ، مشتری به فروشنده مراجعه نماید و از طریق روش های مختلف مانند سئو و بازاریابی محتوا وب سایت شما بتواند مخاطب هدف را به سمت خود جذب کند. بازاریابی چریکی Guerrilla Marketing : استفاده از روش های خلاقانه جهت معرفی محصول به مشتری ، به گونه ای که توجه او را جلب کند و باعث شود که مشتریان در مورد برند شما صحبت کنند را بازاریابی چریکی می گویند. بازاریابی ویروسی : با گسترش شبکه های اجتماعی و استفاده مردم از آنها و افزایش اهمیت رسانه های اجتماعی ، تبلیغات به صورت دهان به دهان و به اشتراک گذاشتن رسانه های اجتماعی توسط افراد ، اهمیت بالایی پیدا کرده است ، استفاده از بازاریابی ویروسی و تولید رسانه های اجتماعی به گونه ای که باعث شود افراد مختلف جامعه بیشتر در مورد آن صحبت کنند و رسانه های اجتماعی شما را به اشتراک بگذارند در حال گسترش است و جز روش های بازاریابی اینترنتی محسوب می شود. بازاریابی ایمیلی Email Marketing : استفاده از ابزار ایمیل ، جهت اطلاع رسانی و برقراری ارتباط با مخاطبین از اهمیت بالایی برخوردار است ، به همین جهت ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی و تکنیکهای مختلف با این زمینه مانند ایجاد صفحه فرود می توانند به شما در طراحی و پیاده سازی یک کمپین موفق دیجیتال مارکتینگ کمک زیادی بکنند ، بازاریابی ایمیلی یکی از شایع ترین نوع بازاریابی می باشد که با طراحی مناسب صفحه فرود سایت و ارسال منظم ایمیل به مشتریان می توانید مشتریان بالقوه بیشتری را به صورت وفادار نگه دارید و از اهداف آن میتوان به معرفی برند به مشتریان ، اطلاع رسانی مشتریان از تازه ترین محصولات و خدمات ، هنگامی که مشتریان وارد سایت شما می شوند و ایمیلشان را در اختیار شما قرار می دهند در واقع علاقه مندی خود را به سایت اعلام میدارند و حتی با ترک سایت با داشتن ایمیل می توانید آنها را به سایت خود برگردانید و حتی می توانید نتایج ایمیل های ارسالی را از مشتریان دریافت کرده و مطابق بازخورد مشتریان محصولات آینده خود را طراحی کنید. بازاریابی در شبکه های اجتماعی و بازاریابی محتوا : بازاریابی محتوا و بازاریابی در شبکه های اجتماعی نیز از اجزای مهم دیجیتال مارکتینگ هستند. بازاریابی با استفاده از موتورهای جستجو Search Engine Marketing : در این روش با تکنیکهای طراحی سایت و سئو سعی در بهبود جایگاه سایت مورد نظر دارند تا با ارتقا جایگاه سایت در نتایج جستجو و قرار گرفتن در صفحه اول کاربران سریعتر و راحت تر به سایت دسترسی داشته باشند ، بهینه سازی به دو صورت بهینه سازی داخلی و بهینه سازی خارجی است در بهینه سازی داخلی شامل کاربرد درست کلمات کلیدی ، لینکهای داخلی و کلا بر طراحی سایت دلالت دارد اما بهینه سازی خارجی مانند لینکهایی است که به سایت شما داده می شود ، بازاریابی از طریق موتورهای جستجو به دو نوع سئو و پرداخت پول به ازای هر کلیک می باشد که در سئو مربوط به طراحی مناسب سایت می باشد اما تبلیغات کلیکی مبلغی به موتورهای جستجو پرداخت می کنید و سایت شما در قسمت تبلیغات نمایش داده خواهد شد و به ازای هر کلیکی که کاربر پس از جستجو در موتورهای جستجو بر روی تبلیغات شما کلیک میکند هزینه محاسبه میگردد ، در نظر داشته باشید که بازاریابی موتورهای جستجو یا SEM شامل دو بخش می شود بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یا سئو SEO و تبلیغات کلیکی در موتورهای جستجو یا PPC که مخفف Pay Per Click است. بازاریابی با استفاده از شبکه های اجتماعی Social Network Marketing : در این روش که با استفاده از نرم افزارهای ارتباط جمعی نظیر فیسبوک ، تلگرام ، گوگل پلاس ، اینستاگرام ، توییتر ، LinkedIn، Pinterest می باشد صورت میگیرد در این بازاریابی هدف شناساندن برند و خدمات خود به انسان ها و ارتباط و تعامل بیشتر با مخاطبان و بالفعل کردن مشتریان بالقوه و وفادار کردن این کاربران می باشد ، این روش که به نوعی بازاریابی دهان به دهان است کاربران با به اشتراک گذاری کامنت ها این نوع تبلیغ را گسترش می دهند ، همچنین از دیگر اهداف این روش لینک دهی و به اشتراک گذاری تصاویر و ویدئوهای خود و بالابردن ترافیک وب سایت می باشد. بازاریابی محتوایی Content Marketing : این نوع از بازاریابی در تلاش برای ارائه محتوایی است که بتواند با کمترین و مناسب ترین کلمات بهترین و عمیق ترین تأثیر را بر مخاطبان گذاشته و از طریق درگاه و کانال های ارتباط جمعی کاربران به نشر این محتوا بپردازند و مشتریان را به سمت وب سایت شما هدایت کند. تولید محتوای جذاب و خلاقانه : اولین دغدغه هر کسب و کاری در فضای آنلاین این است که محتوایی را مبتنی بر تخصص و ارائه خدمات و محصولات خود تولید کند ، بعضی از محتوا ها جنبه آموزشی دارند و بعضی ها جنبه اطلاع رسانی و بعضی ها صرفا جهت معرفی و خرید است و که حالتی تبلیغاتی دارد ، در درجه اول باید مخاطب را درک کنید و بدانید تبلیغ زیاد برای مخاطب آزار دهنده هستند مدیریت محتوا یک تخصص جدی است که با استراتژی خاصی وارد ذهن مخاطب گردد و مخاطب حس نکند که با سیل تبلیغات و پیام های بازرگانی روبه رو است ، بی شک محتوا همیشه حرف اول ر ا می زند و هر کسب و کاری برای بهبود وضعیت تولید محتوا خود باید یک استراتژی یک پارچه و کارآمد تعرف کنید.
Comments
Post a Comment